کد خبر 1643707
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰

به گزارش مشرق، حسین قاسمی، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

نگران سازی؛ ابر پروژه نزاع طلبان

۱- پزشکیان شکاف پر کن است نه شکاف زی . نه دنبال دعوا با حاکمیت است نه درگیری با جامعه.

۲- پزشکیان و دولت وفاق ملی در شرایط کنونی یک ضرورت و فرصت است نه تهدید.

۳- وفاق ملی نباید در سطح کابینه متوقف شود.

۴- مهم ترین راهبرد برخی محافل سیاسی امنیتی ، نگران سازی متدینین ، نهادهای انقلابی ، روحانیت و سایر قوا نسبت به عملکرد پزشکیان می باشد .با نگران سازی و شکل گیری تصویر تهدید از پزشکیان در ذهن مخاطب ، فضا امنیتی خواهد شد. دولت نباید اجازه دهد چنین تصویری ساخته شود.

۵- در صورت ایجاد فضای تقابلی ، نزاع طلبان در هر دو سو ، میدان دار خواهند شد.

۶- نزاع طلبان به دنبال درگیرسازی و شکاف و بی اعتمادی میان رهبری و رییس جمهور ، دولت و سایر قوا هستند.بازگشت به فضای تقابلی سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ برنامه آنهاست .برای تحقق این فضا اگر مراقبت های امنیتی لازم صورت نگیرد ، خراب کاری های امنیتی را هم شاهد خواهیم بود.

۷- دستگاههای مختلف باید مواظب باشند که توسط این محافل نزاع طلب وارد تقابل نشوند. نزاع طلبان تلاش می کنند شرایطی را فراهم آورند که برای اهداف خود ، استفاده ابزاری از دستگاهها ومجموعه های مختلف کنند.می خواهند راه هرگونه مصالحه و توافق و همکاری را ببندند.

در چنین فضایی دست برتر با نزاع طلبان خواهد بود.بازارشان داغ می ماند و خود را به عنوان تکیه گاه و …به نظام می فروشند.اینها بحران زی و شکاف زی هستند.نزاع درست می کنند، بعد به بهانه همین نزاع امتیاز می گیرند و فضا را به دست می گیرند و حمایت جذب می کنند.

۸- جریان نزاع طلب مخالف آقای پزشکیان در پروژه نگران سازی چند اقدام را طراحی کرده اند:

نگران سازی متدینین و روحانیت ، نهادهای انقلابی و…نسبت به دولت پزشکیان

نگران سازی رهبری نسبت به روی گردانی بدنه از نظام و انقلاب در صورت تداوم حمایت از دولت .بالا بردن هزینه حمایت از دولت

نگران سازی رهبری نسبت به پزشکیان و دولت

نگران سازی بدنه حزب الهی نسبت به سیاست های رهبری در حمایت از دولت ‌ودر ادامه جداسازی و بدبین سازی بدنه حزب الهی نسبت به رهبری و شوراندن علیه رهبری

اقدامات بعدی عبارت است از طراحی فشار به رهبری از طریق تحریک برخی روحانیون و علما و طلاب در قم و…

متوقف سازی هرگونه اصلاحات با ترکیبی از نگران سازی رهبری، ایجاد فشار از پایین به رهبری، ایجاد فشار از طریق تحریک قم و نتیجتا انسداد و قفل کردن نظام.

رادیکال سازی فضا و ایجاد تنش سیاسی با هدف تبدیل وفاق ملی به نزاع ملی و برهم خوردن شرایط فعلی

۹- و اما جریان نزاع طلب اصلاح طلب:

نزاع طلبان اصلاح طلب نیز به دنبال تند کردن فضا ، بالا بردن مطالبات نسبت به پزشکیان ، هدف قرار دادن رهبری ، رادیکال کردن بدنه اصلاح طلبان و… هستند.

نزاع طلبان اصلاح طلب معتقدند دیگی که برای ما نجوشد سر سگ در آن بجوشد.

نزاع طلبان اصلاح طلب با اقدامات شان ایجاد نگرانی می کنند. نتیجه نگرانی سخت گیری و امنیتی شدن فضا است.

نزاع طلبان نباید صحنه گردان و ویترین رسانه ای دولت شوند.برخی انتصابات روزهای اخیر در حوزه رسانه اجازه خوشبینی نمی دهد.بدون معطلی باید تجدید نظر کرد .

۱۰- چند پیشنهاد کوتاه به دکتر پزشکیان :

تلاش برای تضعیف امید به براندازی در بین مخالفان نظام . خصوصا نو براندازان پس از اعتراضات ۱۴۰۱ و …ناامیدسازی از براندازی با هدف برگشت و جداسازی از براندازان

امیدوار کردن بخش ناامید جامعه و دور کردن آن ها از تمایل به براندازی .امیدوارسازی به بهبود با هدف متوقف یا کند کردن پیوستن به براندازان

گفتگو با انقلابی ها و ممانعت از نگران کردن آنها.

گفتگو با آن بخش از جامعه که از آمدن آقای پزشکیان نگران هستند .نگاه شان در حوزه فرهنگی و فضای مجازی و سیاست خارجی متفاوت است . هر گونه تغییر و تحول و رفتار متفاوت را در راستای حذف نظام و انقلاب می بینند و آنها را نگران می کند.

پزشکیان با این بخش از جامعه باید گفتگو کنند، آنها را آرام کنند، واقعیت ها به آنها منتقل شود، نباید وارد تحقیر و تخاصم با آنها شد، نباید اجازه دهد این بخش از جامعه ابزار یک سری محافل سیاسی و امنیتی شود و مرتب آنها را به دولت بکوبند.

بهبود روابط اصلاح طلبان و حاکمیتراهی جز مصالحه و توافق نیست. منازعه طولانی اصلاح طلبان و حکومت هر دو را به نفع جریان برانداز فرسوده و مستهلک کرده است.

فاصله اصلاح طلبان از حاکمیت باید کم شود ، توان اصلاح طلبان به جای تقابل با نظام به سمت مقابله با براندازان هدایت شود . این تنها در سایه بهبود روابط حاکمیت و اصلاح طلبان محقق خواهد شد.

تحقیر ، تمسخر ، فحاشی و… نسبت به شهید رییسی توسط برخی افراد مدعی حمایت از دولت بضرر وفاق است .آقای پزشکیان خیلی آشکار ورسانه ای تذکر دهند .

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    5 1
    اگر هیچ کدام از این کار ها را نکرد اجازه داریم نگران باشیم یا نه .....بعدش من هر گونه تعییری در سیاست خارجه را دچار مشکل نمی بینم مشکل رفتار و شکل نگاه اقای پزشکیانه ....
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    5 2
    پزشکیان با این کاراش خودش شکاف که نه بلکه یه دره است بین حرفاش و کاراش
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    12 0
    چه جالب مشرق تا یکی دو ماه پیش از اینجور متن ها نمی نوشتی که هیچ این قبیل متن ها رو هم محکوم و متهم به مماشات با دشمنان و فتنه گران میدونستی
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    5 0
    بهترين کار کنار زدن اصلاح‌طلبان از حاکميت بود اگر اين طيف غربگرا نبود وافراد انقلابی ومتهد به اسلام سرکار می آمدن کشور الان به يک اقتصادی ونظامی بزرگ درمنطقه وجهان تبديل شده‌ بود متأسفانه دولت دراین ۳۶ سال‌ دردست کسانی بوده بفکر پرکردن جیب خود واطرافیان خود بودن نه مردم‌ ومنافع ملی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس